E.T och hans fru

Här kommer en lite rolig dröm som jag hade för mer än ett år sen som jag skrivit ner.

"I natt drömde jag en jättemärklig dröm.
Jag drömde att jag och två andra hade gömt E.T, ni vet den där fula men snälla utomjordingen. Vi hade gömt honom från elaka människor. Plus att E.T hade sin fru med sej. Hon såg ut som E.T förutom att hon hade långt svart hår och en liten ful klänning. Vi hade blivit jättebra vänner med dem och hade en massa roligt varje dag. Tills den dagen då E.T och hans fru måste åka hem igen...till sin planet långt ifrån våran. Jag snörvlade till och sa att de inte fick åka. Jag skulle dö om de åkte..kändes det som i alla fall. Då kramade E.T mej och sa att allt skulle ordna sej. Sen kom hans fru och kramade mej också.. då började jag storgråta och snöt mej i hennes hår. Hon höll mej hårt och sa att vi kanske kunde ses igen någon gång. Då kom E.T och spottade sin fru i håret. Det betydde typ, "Kom vi måste gå nu".
Så hon och E.T gick till en stor lada och bad mej och mina kompisar att öppna ett hål i ladans vägg. Vi slog upp ett stort hål till dem.
Då kom det en bil körandes mot oss. Det var onda människor och vetenskapsmän som ville döda E.T och hans fru. Vi föste in våra utomjordingsvänner i ladan och upptäckte högt uppe på laduväggen att det fanns en lucka som var öppen som det strömmade ut ett starkt ljus ifrån. Nästan bländande. Vi förstod med ens att det var den vägen som de måste ta för att komma hem. Så vi hoppade upp på nån stege och klättrade vidare upp på takbjälkarna och släppte av E.T och hans fru där. De vinkade farväl och gick hand i hand in genom luckan och försvann i ljuset.
Vi grät i massor och torkade våra tårar.
Med ens sprang de onda vetenskapsmänen in i ladan och försökte få tag på oss.
Då bestämde vi oss för att vi ville hellre åka till E.Ts planet.
Så vi band fast varsin gummiselse kring midjan, fäste dem mellan två takbjälkar var och hängde oss i luften liggandes på rygg. Sen tog vi sats och tryckte oss neråt mot vetenskapsmännen och flög iväg högt upp i luften och genom luckan.
Vi for med enorm hastighet genom en blå skön himmel och vinden tog tag i oss. Känslan var otrolig. Sedan fick vi sys på en ofattbart vacker natur. Då visste vi att vi var framme hos E.T och hans fru."

ET




Kommentarer
Postat av: Michis

Haha vilken dröm! Jag brukar aldrig komma ihåg sådär detaljerat! Låter som en riktigt film det där ;)

2007-12-28 @ 13:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback