Storfrämmande i Ljusdal

Jag och Björn var till Stockholm i fredags över dagen. Vi hade pratat länge om att åka och nu blev det äntligen av. Jag tror inte att jag har gått och lagt mej så tidigt nån gång när jag sovit hos en kompis. Vi la oss kvart över 11 eftersom vi skulle upp 6 och hinna med bussen som gick mot huvudstaden.
Väl där bar det av mot Gamla Stan. Vi hade två huvudmål, Science Fictionbokhandeln och Comics Heaven som ligger på Stora Nygatan. Där gick tid och pengar. Vi gick och glodde på Sf-bokhandeln i kanske 2 timmar och fyndade lite böcker och filmer och Björn köpte ett zombiebrädspel. Sen var vi hungriga och hittade en mysig liten pizzeria som vi högg in på. Kebabtallrik is the ****. När vi var mätte och belåtna drog vi vidare till Comics Heaven och inhandlade serier för hela slanten, pratade med Mr comic book guy, (Kåge) OCH Björn köpte den äntligen. Zombie Survival Guide. Där står det mycket bra saker vill jag lova. Gröngölingsboken släng dej i väggen.

Väl hemma i Ljusdal gjorde vi en testomgång på Zombiespelet. Det tog en liten stund att lära sej reglerna, men efter en stund började vi komma igång. Det enda vi tyckte saknades var förinspelade zombie-ljud och motorsågar, så det fick vi gott härma själva.
Nästa dag när vi var på Sibylla i Ljusdal såg vi till våran stora förvåning Statsminister Fredrik Reinfeldt och hans fru Filippa med två barn sitta och äta hamburgare där. Jaha? Vad gjorde de här? I hålan Ljusdal? Kanske hade varit på semester eller åkt skidor, nåt sånt. Det var fullt överallt på Sibylla så vi stod och väntade på platser att bli lediga. Sen såg vi att familjen Reinfeldt började röra på sej, då frågade jag "Ursäkta, är ni klara här?"
Fredrik sa ingenting, men Filippa kvittrade "Ja då, vi är klara här."
Varför såg Fredrik så barsk ut? Och Filippa så glad? Jag undrar hur de över huvud taget hittade Ljusdal.
115953-17

Kommentarer
Postat av: Erica

En dag i Stockholm.. nice.. :)

Hehe, Fredrik kanske hade velat att du skulle ha frågat honom om en autograf och sagt hur mycket du bara ääälskaaar Moderaterna..!? ;)
Själv hade jag nog inte ens känt igen honom. Då jag först såg bilden och inte hade hunnit läsa texten till så trodde jag att det var typ dina släktingar som var på besök eller nåt.. hahaha... :p

Postat av: Anette aka Netza

Själv hade jag nog inte kunnat hålla mig från att kasta mos på dem. :(

2008-07-09 @ 09:43:36
URL: http://www.netza.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback