En annorlunda bussfärd

Tidigare idag skulle jag åka hem från Gävle. När jag står vid hållplatsen och ser bussen komma upptäcker jag att det står "Centrum. Tomtebussen" på den. Jaha? Tomtebussen. Vad är det nu då? När jag sen kliver på bussen känner jag först en bekant lukt. Det luktar pepparkaka. Jag ser då att hela bussen sitter och knaprar på varsin pepparkaka. Sen ser jag att bussen inte körs av vem som helst, utan tomten själv i egen hög person. Iklädd röda kläder, vitt skägg och en röd luva. Jag ser också att han har trätt en tomteluva över kortmaskinen och säger med bullrig glad röst:
-Idag är det gratis.
-Oj! Jaha. Tack tomten! säger jag och får en pepparkaka av ännu en tomte på bussen. Så sitter vi där alla på bussen och tuggar pepparkaka och tomten höjer volymen så att vi alla hör "Jag såg mamma kyssa tomten", och "Snart kommer tomten till oss". En mycket trevlig liten resa blev det, och faktiskt med den första gnuttan julstämning som smög sig på. Tack för det tomten!

Tomte

Kommentarer
Postat av: Erica

- Jag såg en tomtebuss köra förbi inne i centrum förut då jag var i stan, fast jag tänkte inte riktigt på vad det var. :p Lät mysigt, fast jag gillar inte tomtar - not at all. (a)

Postat av: Jessica

Haha, vad mysigt! Jag vill också åka tomtebuss.

2008-12-16 @ 10:39:41
URL: http://letsalldothesillywalk.blogspot.com
Postat av: Anonym

hahaha! jag hade gjort mycket för att åka med!

2008-12-16 @ 21:45:34
Postat av: Michis

HERREGUD!! Vilken underbar idé och vad fylld av glädje jag blev!! =D Gud så fantastiskt att det finns såna människor som kan bjuda på sig själva så där ja nu var det säkert företagets idé men ändå! Det är ju helt fantastiskt!! =D Jag vill också åka buss med tomtar och pepparkakor!! =D

2008-12-19 @ 21:24:45
URL: http://littlegila.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback