Julefrid över nejden

Som det så vackert heter. Nu är julen avklarad med julklappar, Kalle Anka,  stök, god mat och folk och fä. Men nu snart kommer två bröder med fruar och barn på besök i några dagar. Det är alltid trevligt med besök från släkten, men man blir lite trött i alla fall.

Igårkväll ringde både Kristian och Daniel och tjatade på mig att jag skulle följa med och basta vid morasjön. Jag förklarade att jag hemskt gärna ville men att jag måste städa mitt rum inför brödernas ankomst och jag har dessutom lovat bort mitt rum. Därför måste det komma i första hand. Daniel tyckte att jag pjoskade och kom och kidnappade med mig till bastun. Otroligt skönt måste jag säga. Vi satt ett gäng där och svettades i kapp och pratade gamla minnen. De hade även sågats upp en liten vak i isen så att man kunde ta sig ett dopp. Efter mycket tjat från folk så hoppade jag i. Jag har väl aldrig tagit ett snabbare dopp. Ner i vattnet och upp som en raket och rusande in i värmen igen. Gudomligt skönt.
Imorgon blir det nyårsfest i Delsbo. Det ser jag fram emot.
Jag vill åka utomlands. Det finns några länder som lockar riktigt mycket. Egypten, Frankrike, Holland och Japan. Men nu har jag rest rätt mycket det här året. Så de länderna får nog snällt vänta ett tag.

Kommentarer
Postat av: Erica

Lät kul att bli kidnappad av vännerna.. ^^

Postat av: Erica

Svar: - Thanks! :D

2009-01-01 @ 15:47:34
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Michaela

Vad modig du är som badar bland isen =P Det hade jag aldrig vågat! Jag vill också resa utomlands!! Jag har fått mer smak av min resa =D

2009-01-05 @ 06:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback