På vift i Turkiet

Salam.

Nu befinner jag mej i Turkiet, närmare bestämt Ankara. Solen skiner, det är sommarväder och jag mår jättebra. Jag åkte med familjen i onsdags för att hälsa på min bror Micke och hans familj som bor här. Vi flög till Antalya, därifrån åkte vi buss till Ankara. 8 och en halv timme!!! Riktigt seg resa. Bland det tråkigaste jag har varit med om. Men fram kom vi i all fall. Har gått och tittat lite på stan några varv. Tittat på marknader och ätit på Burger King och Star Bucks. Som ni hör provar jag på den turkiska kulturen.
Igår när jag var på väg hem till Micke kom det en liten pojke fram till mej, kanske 9 år, och sträcker fram handen.
-Lira! Lira! Han vill ha pengar.
-Sorry. No lira. svarar jag och går vidare.
-Lira! fortsätter pojken med utsträckt hand.
Jag skakar beklagande på huvudet.
Då börjar pojken slå mej. Hårt. På armen medan han ropar högt :
-One! Two! Three! Four!
Innan det femte slaget träffar mej tar jag tag i hans arm och säger "Stop it!" Och pojken springer iväg.
Bortsett från det sistnämnda så trivs jag väldigt bra i Turkiet.
Dessvärre är turkarna inte alls bra på engelska. Vissa gånger när man försöker fråga något eller beställa mat skrattar de lite generat och skakar på huvudet.

Nästa gång jag åker till Turkiet ska jag ha en turk med mej som kan tolka och översätta. Sabriye, venga.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha.. jag har bara last forsta raden och jag haller pa att kissa pa mig for jag skrattar sa mycket,, "Nu ar jag i Turkiet, narmare bestamt ankara" haha.. narmare bestamt... gammel gubbe!

2008-10-18 @ 19:38:38
Postat av: Erica

Hehe, stackars pojke, och stackars dig.. haha! ^^

Postat av: adam

turkiye hakkinda her´hangi sorularin olursa cevaplarim bende ankaraliyim

[email protected]

2008-10-23 @ 12:27:34
URL: http://zeytinada.com
Postat av: Michis

Hehe... din resa lät verkligen rolig när du berättade. Jag tycker turkarna verkligen är gästvänliga, det är synd att vi inte är så i Sverige! Nästa gång du är i turkiet och åker buss drick INTE läsk på bussen då ^^

2008-10-26 @ 16:27:00
URL: http://littlegila.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback