Back in Brazil

Efter lang vantan klev jag av planet i Rio de Janeiro. Varmen slog emot oss passagerare som en vagg av varme och dofter. Jag hade 3 timmar pa mig att ta mig till en mindre flygplats for att darifran flyga till Belo Horizonte. Hamnade i en oandlig ko av manniskor som skulle igenom passkontrollen. Dar forsvann mycket tid. Sa jag fragade en kvinna som jobbade dar hur jag skulle ta mig vidare till nasta flygplats. Hon sa att det gick bussar hela tiden utanfor. Dar stod jag i flera minuter och tittade efter bussar, men icke. Da kom det fram en taxichauffor som undrar om jag vill aka med honom. Jag tittar pa klockan. Det vill jag.
Min kare chauffor kunde inte manga ord engelska, men hor och hapna. Jag klarade faktiskt av en enklare konversation pa portugisiska med honom under hela bilresan. Jag ar faktiskt lite stolt over mig sjalv.
Rio stralade och det var hur varmt som helst. Ibland blev vi staende ganska lange i den tunga trafiken. Jag sneglade da och da pa klockan och suckade. Lite mer an en timme tills mitt plan gar och jag vet inte hur langt det ar kvar till flygplatsen eftersom min chauffor ibland sa :

-Dont worry my friend. Now its very close.

Och ibland :

-Maybe 30-40 minutes.

Kandes valdigt tryggt. Men tack vare hans rallykorning hann jag med mitt flyg.
Val pa Confins flygplats i Belo Horizonte motte Josy mig. Det kan vara en av de lyckligaste stunder jag har upplevt i mitt liv och definitivt den basta kram jag nagonsin fatt.

Vi tog oss hem till Josy och jag blev varmt valkommen av familjen. Tydligen hade de bestamt att inte tala om for pappa José att jag skulle komma. Alls. Sa nar han kom hem fran jobbet sa de att jag skulle gomma mig och overraska honom. Sagt och gjort. Nar han var utanfor dorren klev jag fram och sa :

-Bom dia senhor!

Ni skulle ha sett hans min. Han sparrade upp ogonen och borjade skratta och sa hela tiden : Oh my God! Han sa att det var en stor och valdigt rolig overraskning att se mig igen sa snart.

Det ar obeskrivligt skont att vara tillbaka i Brasilien. Det har kommer nu att vara mitt hem i 3 manader och jag ser fram emot det valdigt mycket.



Kommentarer
Postat av: Jyothi

Min vän! Jag älskade ditt förra inlägg, så vackert lika som du är! Ha det hur underbart som helst nu Johan. Var lycklig och ta vara på stunden. Hör av dig när du får tid = ) pusss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback