Skandinavisk invasion

Vad har hänt sen jag bloggade sist?
Jag blev av med min mobil för några dagar sen. Den måste ha glidit ur min ficka när jag åkte världens skakigaste buss. Grymt trist. Men jag ska köpa en ny.

Sen när jag och Josy gick på Shopping Cidade sent på kvällen hörde jag någon säga :
-Ja akkurat.

Jag snodde snabbt om och fick syn på två blonda människor och en mörkhårig. Jag ropade mot deras håll :
-NORGE!

Den lilla trion vände sig om och såg sig om efter vem som ropat. Vi gick fram till de och började prata. Mycket överraskande att träffa skandinaver i Belo Horizonte då de flesta åker till Rio. De skulle stanna här i tre månader. Den mörkhåriga killen visade sig vara brasilian men pratade perfekt norska, så jag och Josy hade svårt att tro att han verkligen var från Belo Horizonte. Vi bytte nr med de och ska försöka ses något mer. Roligt med nya bekantskaper och ovant att få prata svenska igen.

Joseane är förövrigt världens sötaste när hon pratar svenska och vill lära sig.

 


Kommentarer
Postat av: Erica

Åh, så du har åkt tillbaka.. nice.. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback