El Hulko

Förlåt. Nu kommer ett sånt här nördigt inlägg som innefattar ett ämne som jag är rätt ensam om att tycka om i min gemenskapskrets. Nämligen superhjältar. Det är beklagligt, men nu är det som det är och skulle ni känna att det blir för nördigt så är det nog bäst att ni väntar på ett "djupare" och mer seriöst inlägg lite längre fram. Men nu handlar det som sagt om dessa superting. Den här gången handlar det om en av mina favoriter och en för mig alltid ifrågasatt "hjälte".
I går såg jag filmen Hulk vs Wolverine. En väldigt bra film tycker jag. Mycket action, snyggt animerat (utom möjligtvis Sabretooth), rätt våldsamt och spännande fighter. Det var alltså ingenting för barn. Inte alls lika snällt som serien X-men Evolution. Blodigt värre.
Jag är barnsligt förtjust i superhjältar. Framförallt Marvels. Jag är också en sån tönt som gillar tanken på att två rätt jämna hjältar eller skurkar möts i en fight som kan hålla på ett tag där det går hett till och adrenalinet pumpar. Det här var en sån film. Jag satt och njöt i fulla drag.
Wolverine är ju alltid en favorit så det var ingen fråga om vem man skulle lägga sin röst på. Hulken har aldrig varit någon favorit. Han är bara arg, stor, grön och vill vara i fred. Det enda som jag tycker är intressant med Hulken är att han är så stark. Så ofantligt stark så ni kan inte tro det. Man får i alla fall vad man förväntar sig, (i alla fall jag och alla nördar) en grymt bra fightingfilm. Några roliga superskurkar förekommer också i filmen. Omega Red, Lady Deathstrike, Sabretooth och Deadpool. Ett roligt gäng. Ja, ni får skratta åt deras namn. Det är okej.

Sådär. Nu har ni fått eran dos av Johans superhjältemani. Till er som läst hela inlägget och kanske förstått lite grann vad jag babblar om, grattis! Bra jobbat.


Kommentarer
Postat av: Nattgaldra

Superhjältar har sin charm. Sitter och avnjuter lite Xena just nu, men frågan är väl hur väl hon passar in i kategorin.



Superman är favorit annars, Spindelmannen lekte jag när de andra ville vara prinsessor och Batman är ruggigt snygg i sin kostym :)

Postat av: Michis

hahah du är så söt =) Är det här en ny film? Jag kanske borde se den... längtar tills wolverine filmen kommer och hulken med edward norton såg jag hemma innan jag åkte till usa. Gillade den verkligen =)

2009-01-22 @ 07:59:49
Postat av: Jyothi

Du är en utav dom sötaste nördarna jag vet ;)

2009-01-22 @ 23:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback