Summer of Bjuråker

Hej kära läsare av denna rätt dåligt uppdaterade blogg. Om det finns någon som mot förmodan fortfarande klickar sig hit bara för att se utifall jag har skrivit något.

Det har varit en händelserik och mycket bra sommar. Josy kom hit i juni och vi hann med ett riktigt delsbobröllop när mina vänner Erik och Anna-Karin gifte sig. Vi båda hade delsbodräkter på oss, samt många andra gäster och vänner. Josy fick då träffa största delen av mina barndomsvänner i ett svep. Det var en fin vigsel i Strömbacka med en kanonfest efteråt i Delsbo där det hölls många och långa tal, bjöds på mycket god mat och även en sångkupp i sann gospelanda från mig, Josy och många vänner. Iförda Delsbo kyrkas körkåpor wailade vi loss med "Son of a preacherman", som passade bra in på Erik som är prästson. Senare blev det fridans och spex samt även traditionell folkdans. Ett minnesvärt och mycket roligt bröllop som jag kommer att minnas länge.
Josy och jag hann även ta en tur till Stockholm för ett traditionellt svenskt midsommarfirande på Skansen innehållandes dans kring midsommarstången med Små grodorna och mycket annat. Vi slog två flugor i en smäll och besökte Gröna Lund där vi åkte berg-och-dalbanor och träffade på brasilianska monster i Spökhuset.
Josy hälsade på portugisiska på ett monster iförd en mask föreställande dockan i Saw-filmerna, och det visade sig att även monsterdockan pratade portugisiska och kom från Rio. Han blev så till sig över att träffa en landsman att han glömde bort att skrämmas. Haha.
Jag fick även chansen att visa Josy Delsbostämman, även då klädda i delsbodräkt. Det åts korv, och dansades i många timmar.
Josy hade capoeirauppvisning i våran trädgård och bjöd på en imponerande show. Hon försökte även lära mig grundstegen. Nu gäller det att avancera och bli bra på riktigt. Jag känner att jag skulle vilja lära mig det på riktigt.
Det största som hände i sommar var att jag och Josy förlovade oss. Tack och lov visste jag att jag skulle få ett ja till svar, så det var inte nervöst för den delen, men det är en stor händelse i sig. Så nu har vi båda varsin fin guldring som pryder våra fingrar. Vi gjorde som ett litet test för att se hur lång tid det skulle ta innan någon upptäckte ringarna, och inte förrän dagen efter upptäckte Trygve det. Kattis, mamma och pappa missade det tydligen. Vi har fått många kramar och gratulationer från släkt och vänner. Det känns väldigt bra!
I början av juli åkte vi till Arlanda och jag tog farväl av min älskade. Det är som alltid jobbigt att säga hej då efter att ha tillbringat så pass mycket tid tillsammans varje dag. Men vi ska försöka ses igen så snart som möjligt. Jag känner nu i skrivande stund att jag saknar henne väldigt mycket. Men jag är väldigt lycklig och glad som fick ha hand om henne i några veckor.

Igår firade jag och Josy 2 år tillsammans. Det firades då på avstånd men vi tänkte lite extra på varandra. Det är roligt att tänka tillbaka på hur det var när vi sågs för första gången för två år sedan. Vi var båda väldigt nervösa och blyga, men knappt två dagar senare var vi ett par. Och nu, två år senare är vi förlovade och jag ska försöka åka till Brasilien så snart jag har möjlighet.

























Kommentarer
Postat av: Fatma - Fatmas.blogg.se

Vad tycker du om Lost reunion i serien Hawaii Five-0? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback