Kristen, mörk kristen eller bara allmänt dum Bjuråkersbo?

Igår blev jag medtvingad ut på Tre Bockar i Hudik av Lisa, Mina och Mats. Väl där var musiken som framfördes av liveband inte alls med på min lista på bra musik. Skrikig punk. Men det var sällskapet som gjorde kvällen rolig.
När jag var inne på toaletten och stod vid en pissoar kom den en väldigt full man på kryckor som stånkade och stönade när han tog sig fram mot sin "holk". Sen säger han:
-Hörru, är du såndär kristen eller?
-Va?
-Är du kristen du?
Jag funderar på hur frågan kan ha dykt upp i mannens huvud.
-Hur så?
-Nej jag tyckte bara...du såg så jäkla präktig ut. Ordentlig liksom.
Jag förstår fortfarande inte.
-Ordentlig?
-Ja men du vet, nästan alla knappar på skjortan knäppta. Hade du haft en knappjävel till knäppt hade jag blivit rädd.
-Eh...okej.
Jag tänker att nu kanske samtalet dör ut och glöms bort i hans berusade, dimmiga tankar.
-Mörk kristen då?
Men vad är det nu då? Får man kissa i fred eller?
-Nej.
-Hm...nåt annat?
-Nej.
-Hudikbo?
-Bjuråker.
-Åh fy fan! Stackare. Du passar liksom inte riktigt in här tycker jag. Du ser så...
-Ordentlig ut?
-Ja precis. Men då var du bara bjuråkersbo då. Haha. Dumma jävlar.
Varpå jag går därifrån och tycker att han är allmänt dum och dryg. Väldigt djupa tankar den mannen gick omkring med måste jag säga.

Sen sov jag, Mina och Mats hos Lisa. Klockan 4 i natt gjorde vi kycklingfillé med ris. Nattmat är god mat.

Amen

Kommentarer
Postat av: Kattis

HAHAHA! Synd att jag inte var där.. eller ja.. synd att jag inte är kille.

Postat av: Michis

HAHAHAHA Fan vilket snygg dialog du har fått till och vilket snyggt slut! Jaha ja Johan du är alltså inte med i nån hemlig sekt då?

2008-12-01 @ 21:29:32
URL: http://littlegila.wordpress.com/
Postat av: Styf

HA HA HA! Tjuvlyssnat på den!

2008-12-04 @ 18:33:13
Postat av: Erica

Åh, han skulle ha frågat mig (fast inte inne på en kill-toalett då...)! Jag älskar ju att berätta att jag är kristen och varför! :D Men iallafall, lite rolig dialog det där.. ;)

2008-12-05 @ 00:24:31
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Erica

Jag var förresten på Jesusbussen för två veckor se.. ;) ..ska dit nu på lördag med!

2008-12-05 @ 00:25:19
URL: http://faithhopelove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback