Hemma från Turkland

I onsdags förra veckan kom vi hem från Turkiet efter en veckas vistelse. Hade det hur bra som helst. Efter att vi bott 4 dagar hos Micke med familj åkte vi 10 timmar med buss till en stad som heter Side. På bussen dit träffade vi en man som hette Erdoğan. Vi berättade vad vi hade gjort i Ankara och om Mickes jobb på ambassaden där. Han blev intresserad och frågade vart vi skulle bo i Side och vi förklarade att vi inte hade några planer utan att vi skulle försöka hitta något billigt, bra hotell och stanna där 3 dagar. Då sa han att han hade en vän som han skulle ringa till. Vad var det för vän? Frågade vi. En vän. Fick vi förklarat. Och vips i Side så blir vi hämtade med bil och körs till ett fyrstjärnigt hotell som heter Side Resort. Erdoğans vän visade sej äga hotellet och hette Mehmet. Vi blev presenterade för Mehmet, hans fru Arzu och en man som hette Mustafa. Alla dessa människor var delägare i hotellet och vi bjöds till deras speciella bord och serverades en buffé utan dess like. Så mätt som jag åt mej där tror jag inte att jag varit förr. Vi tog jättebra om hand och blev snabbt goda vänner med alla där. Vi hade väldigt roligt och levde som kungar. Tyvärr åkte jag på en förkylning där, men var trots detta pigg. Sen bjöds vi med på en stor båt som åkte på floden Manavgat ut till havet. En häftig upplevelse. Vi hade verkligen ingen lust att åka hem.
På hotellet blev jag även klippt. Jag kan inte minnas när jag haft så här kort hår sist. Lockarna är poff borta. Puts väck. Men snygg blev jag, och rakad och allt. Vad hände mer? Jo, Kattis och jag vann en karaoketävling och varsin drink som Mustafa bjöd på, och Kattis blev typ erbjuden jobb. Ja, det händer grejer när familjen Grindsäter är ute på äventyr.
Knappt har jag hunnit hem och smälta alla intryck och minnen från Turkiet innan det slog mej igår att nästa vecka på torsdag åker jag och Kristian till Spanien. Ingen rast och ro här inte. Men hur bra får det bli egentligen? Väldigt bra.

Kommentarer
Postat av: Erica

Vad lyxigt! Du har det bra du, Josingen! ;)

Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Wow, helt otroligt att höra om Side Resort. Jag jobbade där i animation teamet 2007 nämligen. Mustafa var min chef. När säsongen tog slut så satte jag mig på bussen och åkte 10 timmar till Ankara, åt andra hållet alltså mot va ni gjorde.

Det bästa var när de satte på en film sista 3 timmarna, en amerikansk sådan. Men de hade både dubbat den OCH satt på turkisk text. Haha.

Ankara är jättefint ju!



Iaf, var ni länge på hotellet? Hur verkade Animation teamet vara i år? De hade ingen svensk vad jag vet.



Ha de så bra!!

Kramar Louise

2009-01-10 @ 07:12:04
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback