Låt den rätte komma in

Efter drygt ett års väntan på att denna svenska vampyrroman skulle gå upp på bioduken var det då äntligen dags. Eftersom jag bor i en isolerad håla utan kontakt med omvärlden (typ) så dröjer det ett tag tills denna film kommer till Hudiksvall, och eftersom jag och Michis har pratat om att vi ska se den tillsammans enda sedan vi fick höra talas om att den faktiskt skulle bli film, så for jag ner till Uppsala i lördags. Jag var faktiskt en aning nervös, pirrig och förväntasfull inför att se den. Boken är ju så otroligt bra så det smäller om det, så det är klart att man är lite nervös. Ska filmen hålla måttet? Och visst var den bra. Som vanligt slår den ju inte boken. Men jag tyckte att skådespelare och bild var bra. Speciellt bra är Lina Leandersson som Eli. Hon är Eli.
Tyvärr saknade jag vissa bitar som hade varit roliga/läskiga att se, men trots detta var jag väldigt nöjd med filmen och den ska såklart inhandlas på DVD och ställas på vampyrhyllan. Klart är att den här slår de tidigare försöken till svenska vampyrfilmer. Frostbiten och den som tidigare recenserats här, Vampyrer.
Låt den rätte komma in är ett stort kliv inom skräckgenren för Sverige.
Det här är en film man inte får missa tycker jag. När den väl kommer till Hudiksvall om sådär 200 år tänker jag släpa dit min lillasyster och se den igen. Slutscenen är bäst.
Och akta er för små flickor som går barfota och tunt klädd i snön i natten.



Kommentarer
Postat av: Erica

Du har blivit utmanad i min blogg! :)

Postat av: Erica

Jag gillar inte vampyrfilmer så mycket, men vad kul att det kom en film som du tyckte om. :) Inte som den där förra jag läste om här, haha.. :p

2008-10-29 @ 22:53:52
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Michis

Ja visst var den bra? Skit ball för att vara svensk film! Tyckte också boken var bättre, det fattades en del scener i filmen men det gjorde inte. Nästa gång du kommer får vi se 30 days of night ;)

2008-11-03 @ 18:46:57
URL: http://littlegila.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback