Varning för lantisar i huvudstaden

Jag är nere i Stockholm några dagar.
När jag, mamma och Kattis åkte buss till Brommaplan tyckte jag att stationen var väldigt lik stationen vid Danderyds sjukhus. Så förvirrad som jag är, utan en tanke på att de just sagt "Nästa station, Brommaplan" ubrast jag :
-Ligger inte Danderyds sjukhus här?
Sen slog det mig i samma sekund att det är två helt olika ställen. En tjej som satt med stolen mitt emot oss satt och log och såg ut som om hon kämpade för att inte börja skratta.
-Hehe. Jag är inte från Stockholm. förklarade jag lätt generat.
-Nej jag förstod det. svarade hon. Förmodligen stod det skrivet "FRÅN LANDET" med stora lysande bokstäver i mitt ansikte. Kände mig väldigt mycket som en Stockholmare då kan jag säga... NOT!
Kattis och mamma tyckte att det var väldigt roligt.

Kommentarer
Postat av: Kristian Silwer

Du hör helt enkelt hemma på korvmojjen i delsbo johan, inte nere i storstan. Var man har sin plats här på jorden!

Postat av: Erica

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!

2009-05-10 @ 02:08:39
URL: http://faithhopelove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback