Feliz Ano Novo


Jaha. Då var det tydligen ett nytt år igen. Slut på ett, början på ett annat.Det största och viktigaste som jag har varit med om under 2009 är tveklöst min resa till Brasilien. Första gången i augusti då jag träffade min flickvän Joseane. Tre fantastiska veckor som gick alldeles för snabbt. Nu befinner jag mig alltså här igen för andra gången för att stanna längre.

 

Igår kväll vid 11-tiden ringde telefonen hos familjen Gomes. Min svärfar svarar och pratar glatt på portugisiska en lång stund. Sedan ger han luren till mig.

Någon hälsar på svenska och det går upp för mig att rösten i mitt öra är en landsman.

Mannen heter Tomas och kommer från Kumla men bor utanför Rio de Janeiro sedan några ar. Han är gift med en kvinna från Vespasiano, min flickväns by som jag befinner mig i. Tomas med fru är här och hälsar på hennes bror. De bjuder över oss på grillat kött och vill att vi firar och välkomnar det nya året tillsammans. Och hux flux sitter jag och skålar och pratar svenska efter att enbart hört och pratat portugisiska och engelska en månad. Tomas är trevlig och glad över att ha hittat en till svensk i Vespasiano. Vi är med stor säkerhet de enda vikingarna här.

Igår var också en speciell dag av en annan anledning. Igår var det ett år sedan jag nyfiket loggade in på couchsurfing och en brasiliansk tjej vid namn Joseane började skriva till mig. Hade någon för ett år sedan talat om för mig att den sista December 2009 kommer jag att befinna mig på andra sidan jorden i Brasilien och önska den här tjejen gott nytt år och kyssa henne till ett stjärnsprakande fyverkeri och sedan några månader vara ett par, hade någon sagt detta till mig hade jag nog skrattat gott och länge åt det uttalandet och muttrat något om galna drömmar. Drömmar som blev verklighet. Tjejen som blev min verklighet.




Kommentarer
Postat av: Meril

Söta är ni!

Postat av: Joseane

Hello min sötnos!



You are so sweet!I love you very very much!

Thank you God for you.



Jag älskar dig



Pussar och Kramar

2010-01-03 @ 17:37:52
Postat av: tant linda

naaaw! ni är så söta :D

gott nytt

2010-01-06 @ 01:01:29
URL: http://svartviolett.blogg.se/
Postat av: Michaela

Tänk att drömmar kan slå in Johan =D Inget är omöjligt och du visar verkligen det! Gott nytt år vännen! Den här resan du gör kommer verkligen att vara oförglömlig för dig =)

2010-01-06 @ 16:35:38
URL: http://littlegila.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback