The svenske midsommar


Den svenska midsommaren kommer att gå mej förbi för första gången i mitt liv. Inte så att jag alltid har dansat omkring runt midsommarstången till små grodorna eller ringdanser med en blomsterkrans på huvudet med folkdräkt och knätofsar i högsta hugg. Men det brukar liksom vara svårt att undgå midsommar. Jag tycker att det är en trevlig dag och har varit många gånger på Skansen just då och sett på firandet där. Men i år ska jag alltså befinna mej i Slovakien under midsommar. Dessvärre firar de inte denna högtid, men jag tror att jag ska klara mej ändå. Men ni kan ju ägna mej en tanke när ni hugger in på sill och nubbe, eller dansar kring stången med tjo och tjim. På torsdag reser jag. Glad midsommar på er.

Kommentarer
Postat av: Kattis

som att du gillar sill.. men jag ska tänka på dej när jag käkar jordgubbar! ;) För övrigt så skulle du vara väldigt söt i en Delsbodräkt, av den kvinnliga varianten! Glad midsommar på dej med brorsan!

Postat av: Michis

Johan, alla vet att du kastar dig runt midsommarstången iklädd knätoffsar och folkdräkt. Ungarna flyger till höger och vänster när du kommer farandes. Du skriker och stojar och ska synas hela tiden. Fiol jäveln ska du dra på också och dansar man inte små grodorna då och drar på smilbanden så blir det ett jävla hallå. Jordgubbar och annat smask får man gömma undan. Nej vet du vad... Jag tror Sverige kommer tacka dig för att du åker! Asg



Ha en underbar resa kompis ;)

2008-06-16 @ 18:23:49
Postat av: Erica

Själv har jag varit utomlands under midsommar de två tidigare somrarna. Men då ska det också kommas ihåg att jag för två somrar sen i Indien dansande ringdans (dock utan midsommarstång) med bl a några indiska barn. ;p Brukar inte fira så mycket annars egentligen, så jag har inte lidit av att befinna mig utomlands under midsommar. Men i år ska jag vara i Sverige, men vet inte ens om jag ska se någon midsommarstång, hehe. :p



Anyway, ha en jättekul resa! :)

Kram på dig!

2008-06-16 @ 19:57:59
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Stewe

Tjena killen!

Ha en trevlig midsommar.

mvh s

Postat av: Erica

Det blir nästa år.. :p

Mm, precis, det blir midsommar i Barknåre. :)

2008-06-18 @ 14:39:59
URL: http://faithhopelove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback