Frihet på en moped

Jag tog min första tur på mopeden för i år idag. Min gamla trampmoped från 1966. Visserligen går den inte särskilt snabbt men vad gör det? Det var skönt att åka iväg en sväng på grusvägen ner mot tjärn och in i skogen. Skumpa fram på skumpiga skogsvägar förbi lador, stugor och ängar. Jag stannade vid en stor grön äng, stängde av mopeden och bara tittade. Tittade på solen som just försvunnit bakom bergen. Nästa gång ska jag ta med mig kameran och åka tidigare. Himlen är sådär mysigt vacker precis innan den försvinner i horisonten. Ljuvliga norrland. Ljuvliga Hälsingland. Ibland är du den vackraste platsen som finns.

Kommentarer
Postat av: Joseane

I want to see it someday with you ;)

2010-05-19 @ 20:05:41
Postat av: Kristian Silwer

Du fick mig precis att sakna dellenbygden big time. Nästan det starkaste längta-hem-momentet hittils!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback