Johan by night

Igår jobbade jag min sista dag på äldreboendet. Den sista dagen var egentligen en natt. Mitt jobb gick ut på att jag skulle hålla koll så att en äldre dam inte klev upp mitt i natten och ramlade och slog sig. Det blev en lugn natt. Tanten sov som en stock, medan jag satt och läste. Jag blev nästan klar med boken. Jag började jobba kl 21 igår och slutade 7 imorse. Vid 4-5 imorse smög sig tröttheten på mig. Texten i boken började flyta ihop och ögonen ville bara slå igen, hårt och brutalt, och min kropp lägga sig tillrätta i soffan i behaglig sovställning. Farligt farligt. Men det gick bra ändå. Det var helt okej att jobba natt faktiskt. Man får väldigt mycket tid till att tänka. Fundera på saker. När man jobbar dagpassen hinns sådant inte med. Då ska allt gå snabbt, och bara flyta på. Men nu är det över för den här sommaren. Det känns bra att ha jobbat 7 veckor och fått ihop lite pengar.
Nervositeten smyger sig sakta på. Jag bokade min biljett till Brasilien i början av april. Nu är det 3 dagar kvar. Det är helt sjukt. När jag just hade bokat resan kändes det som om det var ljusår kvar. Nu kan jag inte tänka på nåt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback