A new year

Jaha då var det plötsligt ett nytt år igen. Varför känns det alltid som att föregående år har gått så väldigt snabbt när man ser tillbaka på det? För mig känns det så åtminstone. 2008 har varit ett mycket bra år. Jag har kommit iväg på några resor utomlands. Och jag flög för första gången ensam när jag åkte till Slovakien i somras. Även om det inte är världens längsta resa så var det jättebra, nyttigt och bra för självförtroendet att resa själv.

Var på en väldigt lyckad nyårsfest i Delsbo igår. Trevligt folk och god mat. Kunde inte haft det bättre. Jag vill ha mer av Kristians ryska rödbetssoppa borsjtj. Den såg lite mystisk ut men var supergod. Vi lekte lekar, skålade i champagne åt gott och dansade som bara den. Sådär ska en nyårsfest vara.
Sen sov jag och Kristian kvar i festlokalen tillsammans med Ambjörn, Terese "Falkan", Linnea och några till som jag inte minns vad de hette. Vi la oss vid 4-tiden. Kristian slumrade gott på en uppblåsbar madrass medan jag hade en av de mest sömnlösa nätter jag har haft. Med enbart ett tunt liggunderlag, kudde och sovsäck låg jag och vred och vände på mig för att hitta en bekvämare ställning. Det väldigt hårda golvet gjorde sig påmint genom liggunderlaget och jag frös och huttrade för fulla muggar. Inte nog med det. När vi höll på att glida in i sömn och drömmarnas underbara land väcktes vi abrupt av flera starka ljusblixtar som lyste upp nattmörkret. Min första tanke var att det var krig eller åska.
-Facebook!!! Hördes det fnittra från Terese och Linnea.

Trots sömnbrist och morgonfrisyr som heter duga så ser jag tillbaka på gårdagens nyårs fest med ett stort leende på läpparna. 5 +++++ till festkommitén och mina underbara, halvgalna vänner.

Gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: Erica

- Gott nytt år! =)

Postat av: Falkan & Lisa

Hehe, FACEBOOK! :D

2009-01-03 @ 20:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback