Fiender i mörkret

I natt hade jag en mardröm. I drömmen befann jag mig i Delsbo vid Stömnesjön tillsammans med en massa människor som verkade vara mina vänner. Det var kväll och mörkt ute, och vi pratade och skrattade åt något roligt. Plötsligt hörde vi ett flygplan ovanför oss. Vi kunde se lampor från vingarna som blinkade svagt uppe på den svarta natthimlen. Någon sa lite skämtsamt: ”Ryssen anfaller!” Och vi andra skrattade. Med ens såg vi att planet släppte någonting och vi hörde ett visslande ljud. Sen hördes en stor explosion lite längre bort mot centrum. Vi slutade skratta och såg förvirrat på varandra. Vad fasen var det? En bomb? Det dök snabbt upp fler plan ovanför oss och plötsligt regnade det ner bomber som exploderade överallt runt omkring oss. Det regnade jord och gräs över oss från alla bomber som slog ner och vi skrek och sprang åt alla håll för att komma därifrån. Någon anföll Delsbo. Och det var på riktigt. Det smällde överallt och vi såg hus sprängas och hörde människor skrika någonstans i natten. Jag var livrädd. Jag ville ta mig hem till Bjuråker för att se om min familj var oskadd, men det gick inte att ta sig dit. På något sätt träffade jag min mamma och min syster i något skyddsrum senare. Runt omkring mig hörde jag människor få dödsbesked om familjemedlemmar och släktingar som inte överlevt attacken. Det gick ett rykte om att det var England som startat krig mot Sverige, men det var ingen som var säker på detta. Jag frågade mamma om pappa levde och hon svarade att hon inte visste.
 -Vad fan säger du? Hur kan du inte veta om han lever? Sa jag förfärat.
-Jag vet bara att han var i vardagsrummet när de sprängde vårat hus. Jag tror inte att han lever. Fick jag till svar. Jag mådde otroligt dåligt och visste inte vad jag skulle ta mig till. Jag föll ihop på golvet och grät och kände en stor maktlöshet mot hotet, det fruktansvärda.


När jag vaknade mådde jag riktigt dåligt och drömmen kändes otroligt verklig. Det hela var mycket obehagligt och hade lite ångest halva dagen. Jag tror att jag drömde om krig för att jag har sett så mycket om kriget i Gaza på nyheterna, läst tidningen och följt det med oro. Jag har tänkt mycket på de som bor där, de civila som drabbats av anfallen och alla som har dött. Vilket onödigt och fruktansvärt skit de får uppleva. Fy fan för krig.

 

Kommentarer
Postat av: Nattgaldra

Blir väldigt berörd av det här, jag har också väldigt starka drömmar i perioder.

Försök skriva av dig det, så detaljerat som det går. Brukar funka för mig, och kan bli riktigt bra historier av det också.



Kram på dig =)

Postat av: Michis

Jag tänkte nästan direkt att du drömde det pga det som händer i verkligeheten. Det man ser och läser påverkar ju en så klart. Usch vilken hemsk mardröm, just att vara så maktlös också!



Krig är sämst och totalt meningslöst!

2009-02-12 @ 14:48:05
URL: http://littlegila.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback