En busschaufför, en man med...

...glatt humör? Jag vet inte om jag kan sjunga så och tro på det själv.

Jag klev på bussen i Ljusdal idag och sa :

-Hej.
-Hej.
-Hudik, ungdom.
-Över 20?
-Over 20.
Chauffören trycker på lite knappar och displayen visar talet 39.
-Men...vänta. Kostar det inte 26 kr?
-Nej nu får du väl ta och skärpa dig lite.
säger chauffören med ett konstigt stelt leende.
-Va?
-Nu får du väl skärpa dig lite.
Det stela leendet försvinner.
-Men brukar det inte kosta...
-Nu får du ta och skärpa dig lite. 39 kr kostar det.


Jag kom på sen att det är från Delsbo till Hudik som det kostar 26 kr. Men jag undrar fortfarande vad det var jag skulle skärpa mig med. Trodde han att jag försökte vara rolig? Driva med honom? Jag är trött på snäsiga busschaufförer.


Kommentarer
Postat av: Erica

Hahaha! ^^

Postat av: Jessica

usch, sånt där gillar jag inte. jag kan nästan tänka mig vilken chaufför det var också. det finns en surgubbe som verkligen aldrig ser glad ut när man kommer in i bussen.

2009-05-13 @ 22:01:20
URL: http://letsalldothesillywalk.blogspot.com
Postat av: michis

haha usch vilken tråkig människa!!! Han borde byta jobb! =P

2009-05-18 @ 11:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback