Många böcker blir det

Det finns så många böcker. Och jag skulle kunna göra en lista på böcker som jag vill läsa. Jag läser alltid någon bok. Läser jag ingenting, så handlar det inte om längre perioder. Ett problem som jag har är att medan jag läser en bok kan jag få nys om en annan bok som jag tycker låter intressant och börjar att läsa. Och så kan jag fortsätta tills jag är håller med med flera böcker samtidigt och då blir det alltid någon av de som snällt får vänta. Det är inte smart, men vad gör man när det finns så mycket bra böcker som bara väntar på att läsas när det finns så lite tid. Jag menar, jag kan dö i morgon. Passa på att läsa.

Just nu läser jag :

Drood av Dan Simmons

Vålnader av Joe Hill

Horns också av Joe Hill

Plus att boken Skördedrottningen av Andreas Marklund, Lilla Stjärna av John Ajvide Lindqvist, The Descent av Jeff Long och Dark Harvest av Norman Partridge står på kö och slåss om vilken som blir nästa bok.

Det är inte lätt här i livet ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback